Saturday, April 23, 2011

MaTI itu PaSTI...

Assalamualaikum n kaifa halukum?

Harapnya sume2 sihat belaka. Alhamdulillah, spring sudah menjelma, cuaca pun smkn bertambah baik. Syukur kpd Tuhan atas nikmat matahari ini...

Tadi saya call mak saya n suddenly mak saya beritahu yg seorg jiran n sahabat baik keluarga kami tlh pulang ke rahmatullah. Mula2 i cannot believe it coz i think she is fine n healthy as always. Im still in the state of denying. 

Saya betul2 terkejut dgn berita ini. Tiba2 saya rase sgt sedih sbb arwah ni seorg yg sgt baik, pemurah n sgt caring dgn family saya. Waktu keluarga saya dlm kesusahan, arwah n suami die sering x lupa menziarahi kami. Saya sgt bersimpati dgn keluarga arwah sbb anak2 die still kecil lagi. Disaat arwah pergi, si bongsu masih lagi x mengerti apa-apa. 

Walaupun saya tiada sewaktu jenazah diuruskan, tp mendengar bagaimana  reaksi anak kedua arwah dari mulut mak saya sudah cukup membuat saya rase sgt sedih. Anak kedua arwah ni sgt rapat dgn ibunya sbb dahulu dia pernah menderita penyakit leukimia. Dia rasa terkesan dgn pemergian ibunya sbb dahulu arwahlah yg sentiasa menemani dan menjaga dirinya sewaktu dia bergelut dgn penyakit maut itu. Kini, siapakah yg akan menjaga dirinya dan adik beradiknya stlh ketiadaan ibu tersayang? 

Tiada apa yg mampu saya lakukan di saat ini, hanya secebis doa agar arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman. Buat keluarga arwah, moga ALLAH memberi ketabahan dan kesabaran utk anda menghadapi dugaan ini. AMIN.....

Firman Allah:


" Setiap yang bernyawa pasti akan merasakan mati.Kami akan menguji kamu dengan kebaikan dan keburukan sebagai cobaan. Dan kamu akan dikembalikan hanya kepada kami".
(Al-anbiya': 21:35)





Yang bermaksud : “Katakan (wahai Muhammad) sebenarnya maut yang kamu melarikan diri daripadanya itu, tetaplah ia akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui segala yang ghaib dan nyata, lalu ia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasnya).                                   
(Al-jumuah: 62:8)

P/S: sama2 lah kita sedekahkan al-fatihah buat hamba ALLAH ini. 

No comments:

Post a Comment